piątek, 12 grudnia 2014

Piosenka

Z Cyklu "Piosenkana Dziś":

A Mnie Się Widać Nie Łamie...

Wielokroć w życiu swem,
Wstydliwa to rzecz, przyznaję – wiem,
Z miłości, szacunku, czy obawy, 
Dla pieniędzy, jedzenia lub sławy...
Czy też, po prostu tak; dla zabawy...
Na twarz chciałem, na mordę pac! paść.., ot tak... 

Lecz coś się nie daje, czegoś mi brak...
O pokorze mówili i o szacunku... 
O kręgosłupa moralnych wartościach, 
Lecz feler mam jakiś – łamie mnie w kościach 
Łatwiej mi jakoś pod wpływem trunku... 

Oj..,

Nie zgina mi się... zda się...
Nie zginam ja się... Nie da się...
Lecz jeśli przyjdzie się poniżać, 
Nie zginam ja się poniżej krzyża,
Gdy dygnę tylko, daję słowo,
Zakłuwa mnie tam, zakłuwa całkiem zdrowo,

Wielokroć w żywocie mem,
Wstydliwa to rzecz, możliwe – wiem,
Kłaniać się starałem lecz jakoś niezdarnie,
Kajać się chciałem ciut, lecz szło marnie,
Płaczu próbowałem i zębów zgrzytania,
Pokutnego wycia, łańcuchów szczękania,
Wszystko to na nic, ja ledwo się kłaniam, 
Tyle mi wystarczyć jednak powinno,
Kłaniać się rzeczą jest dosyć niewinną,
Nikt portek nie postradał przecie od dygania...
Uznałem więc, że rzecz warta próbowania,

Lecz...

Nie zginam ja się... Nie da się...
Nie zgina mi się... zda się...
Lecz jeśli przyjdzie się poniżać, 
Nie zginam ja się poniżej krzyża,
Gdy dygnę tylko, daję słowo,
Zakłuwa mnie tam, zakłuwa całkiem zdrowo,

Wielokroć w tułaczce mej,
Wstydliwa to rzecz, i grzeszna – wiem,
Autorytetów pomny kazania,
Szczerze wzruszony przyklęknąć chciałem,
Mdliło mię, czułem, że już się skłaniam,
Słabo tak jakoś, miękko w kolanach,
W gardle ojczyzny męczeństwo ściska,
Dziecię w żłobie słono łzy wyciska,
Świat zawirował – teraz się stanie!
Lecz to obiad mignął mi, mignął mi jak śniadanie..,
A ja stałem wciąż, stałem tak jak stałem...

Ech,

Nie zgina mi się... zda się...
Nie zginam ja się... Nie da się...
Lecz jeśli przyjdzie się poniżać, 
Nie zginam ja się poniżej krzyża,
Gdy dygnę tylko, daję słowo,
Zakłuwa mnie znów, zakłuwa całkiem zdrowo,

Nachodzi mnie często dręczące pytanie...
Dlaczego innym się, a mnie nie?
Nie zginam ja się... Nie da się..?
Nie zgina mi się... zda się...
Mnie się widać nie łamie...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz